Najbardziej zakręcone eksperymenty wszech czasów

2 listopada 2007, 13:01

Pisarz Alex Boese wydał niedawno książkę pt. Słoń na kwasie i inne dziwne eksperymenty. Tytuł mówi sam za siebie, ponieważ zamiarem autora, który porwał się na tytaniczne dzieło przejrzenia roczników specjalistycznych gazet, książek oraz uniwersyteckich archiwów, było sporządzenie listy najbardziej szokujących, zaskakujących, a czasami wręcz okrutnych badań wszech czasów.



Delfin butlonosy

Chcą zakazu delfinoterapii

29 października 2007, 09:45

Jedna z brytyjskich grup ochrony zwierząt (Whale and Dolphin Conservation Society) domaga się wprowadzenia zakazu prowadzenia delfinoterapii, twierdząc, że nie ma dowodów na jej skuteczność. Istnieje za to realne zagrożenie wzajemnego zarażania się różnymi chorobami.


Model "pączka" czyli siedziby GCHQ

Gry rekrutują szpiegów

19 października 2007, 09:52

Brytyjska Government Communication Headquarters (GCHQ), czyli służba zajmująca się wywiadem elektronicznym, będzie pierwszą na świecie służbą specjalną, która wykorzysta światy wirtualne do rekrutacji pracowników. Billboardy zachęcające od pracy w GCHQ znajdą się w takich grach, jak na przykład Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent.


Woń karmienia piersią zwiększa libido

18 października 2007, 13:18

Zapach kobiet karmiących piersią i noworodków zwiększa popęd seksualny u innych kobiet. To kolejny dowód na istnienie ludzkich feromonów.  


Mailowe nieporozumienia

10 października 2007, 08:05

Daniel Goleman, znany bodaj na całym świecie specjalista ds. inteligencji emocjonalnej, uważa, że bardzo łatwo nieprawidłowo zinterpretować treść maila. Wg niego, ten kanał komunikacyjny nie pozwala na przekazywanie uczuć. Jedynym sposobem jest stosowanie emotikonów, którym mimo ciągłego ulepszania, dalej można wiele zarzucić.  


Second Life© Linden Lab

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji

14 września 2007, 17:26

Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).


iPhone© Apple

Milion iPhone'ów

11 września 2007, 11:03

Apple poinformował o sprzedaniu milionowego iPhone’a. Firmie Jobsa udało się to osiągnąć na kilka tygodni przed zakładanym terminem.


© Aaron Logan, Creative Commons

Kto mądrzejszy? Małpa czy dziecko?

9 września 2007, 15:25

W pierwszym eksperymencie porównującym zdolności społeczne różnych gatunków niemieccy, hiszpańscy i amerykańscy naukowcy odkryli, że 2-letnie dzieci są pod tym względem bardziej dojrzałe od dorosłych szympansów czy orangutanów (Science).


© Rfgagel

Piasek ze szkła

30 sierpnia 2007, 14:49

Nikt by nie pomyślał, że piasek może być dobrem deficytowym. Okazuje się, że są jednak plaże, na których go brakuje, gdyż jest stopniowo przenoszony przez wiatr i fale w głąb morza lub oceanu.


© TheCoffee

Kostka Rubika ułożona w 26 ruchach

16 sierpnia 2007, 15:34

Dan Krunkle i Gene Cooperman, informatycy z Northeastern University w Bostonie, udowodnili, że kostkę Rubika można ułożyć w 26 ruchach. Niezależnie od tego jak bardzo przemieszane będą kolory.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy